New Holland T8
Huikeat teholukemat ja paljon vetovoimaa
Huikeat teholukemat ja paljon vetovoimaa
T8-traktoreissa on huimien teholukemien lisäksi myös paljon muuta, mikä vie ne jokaisen kuljettajan toivelistan kärkeen. New Hollandin Auto Command -vaihteistolla ajaminen on uskomattoman helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Vaihtoehtona tasaisesti porrastettu nykyaikainen Powershift toimii kuljettajan tai automatiikan ohjaamana niin, ettei vaihteen vaihtumista juurikaan huomaa. Kaikki mallit ovat saatavana jousitetulla Terraglide™ -etuakselilla ja 50 km/h maantienopeudella varustettuina.
New Hollandin uusi Auto Command -vaihteisto edustaa tämän hetken vaihteistotekniikan huippua. Ajaminen on helppoa vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Kokeneemmalle käyttäjälle on lukuisia lisäominaisuuksia, jotka antavat mahdollisuuden ottaa traktorin suorituskyvystä kaikki irti. Kaksoiskytkintekniikan ansiosta kuljettajan ei tarvitse millään lailla puuttua vaihteiston toimintaan alueen vaihdoista puhumattakaan.
NOPEUSMUISTI
Kaikkiin kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 30 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.
NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
• Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
• Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
• Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
• Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta.
Tasaisesti porrastettu nykyaikainen Powershift toimii kuljettajan tai automatiikan ohjaamana niin, ettei vaihteen vaihtumista juurikaan huomaa. Vaihteet valitaan sähköisesti nappeja painamalla vedon katkeamatta. Käytettävissä on automatiikat sekä pelto- että maantienopeuksia varten. Maantieautomatiikalla nopeuksilla 13 – 19 ei tarvitse koskea hallintalaitteisiin automatiikan huolehtiessa vaihtamisesta. Ryömintävaihteisto on saatavana lisävarusteena.
” width=”20″ height=”20″>
T8.-sarjan 8,7 l Cursor 9 moottorit tarjoavat tehoa 258 – 404 hv ja lisäteholla huikeat 273 – 419 hv. Moottoreissa on myös huippunsa kehitetyt teho- ja vääntöominaisuudet raskaisiin, suurta tehoa vaativiin töihin ja suurimmassa mallissa ainutlaatuinen sähköohjattu eVGT turboahdin. Kaikissa malleissa on 24-venttiilinen Common Rail -polttoainejärjestelmä ja nykyaikainen moottorin ohjausjärjestelmä. Tämän ansiosta tehonlähteet tuottavat korkean vääntömomentin nousun, jota vaaditaan nykyaikaiselta jatkuvatehoiselta moottorilta. Vääntömomentin nousu on voimanotosta mitattuna massiiviset 40 %. Vertaa tätä kilpailijoihin, ja huomaat New Hollandin etulyöntiaseman.
MITÄ ON Hi-eSCR
SCR-moottorista tulevan pakokaasun joukkoon ruiskutetaan lisäainetta nimeltä AdBlue. Pakokaasun ja AdBluen seos siirtyy katalysaattoriin, jossa typen oksidit muutetaan kemiallisen prosessin avulla typpikaasuksi ja vedeksi.Typpikaasu on täysin vaaratonta ja sitä on luonnostaan ilmakehässä 76 %. AdBlue-lisäainetta annostellaan tietokoneen ohjaamana, ja sitä kuluu n. 5 % polttoaineen määrästä. Hi-eSCR on SCR -teknologia uusin kehitysversio.
NEW HOLLAND HI-eSCR-etuja:
• ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ
Pakokaasun kierrätys on SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on säädetty optimaaliselle palamiselle, eli ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi. Tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
• VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
Moottori vastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
• YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE
Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä.
• POLTTOAINETTA SÄÄSTYY
Uudella tekniikalla merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Vuosittainen säästö polttoaineessa on huomattava.
Tehokkaassa traktorissa tarvitaan muutakin kuin raakaa vetovoimaa. T8-traktoreiden suljettu kuormantunteva hydrauliikka tuottaa 161 litraa minuutissa ja vakiona on peräti 5 kpl elektronisesti ohjattua venttiiliä, joissa kaikissa on ohjelmoitava ajastus sekä virtauksen säätö. Nostolaitteessa on voimaa 8550 – 10200 kg. Voimanotossa on kytkennän automatiikka sekä linkitys ohjelmoitavaan päisteautomatiikkaan.
T8-traktorit on rakennettu kuljettajan ympärille. Aktiivijousitettu istuin, jossa on myös sivusuuntainen jousitus, on vain yksi esimerkki äärimmäisestä panostuksesta kuljettajan olosuhteiden parantamiseen.
Todella monipuolinen ajotietokone päisteohjelmoinnin kanssa sekä oikeaan käsinojaan lisävarusteena saatava ISOBUS-yhteensopiva IntelliView™-monitori osoittavat suunnittelun tähdänneen mukavuuteen ja käytön helppouteen.
Katso uusia hydrauliikan käyttövipuja. Suuntaa katseesi ympärillesi, niin huomaat mahtavat näkymät sivuille ja taakse. Käynnistä 6-sylinterinen voimanlähde, niin kuulet, miten hiljaista ohjaamossa on. Ota huomioon tilan tuntu ja mukava apumiehen istuin. Huomaat, ettei kilpailijoilla ole tarjota mitään vastaavaa.
SideWinder-käsinoja on merkittävä edistysaskel traktorin hallinnassa. Se on helppokäyttöinen ja selkeästi ymmärrettävissä. Kaikki avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat yhdessä paikassa mukavasti sormenpäiden ulottuvilla. Vaihteiden vaihtaminen, nostolaitteen käyttö, hydrauliikan ohjaus, moottorin kierrosten säätö ja ajosuunnanvaihto sujuvat monitoimivivusta nappia painamalla.
Uuden sukupolven päisteautomatiikka hallitaan Intelliview IV -kosketusnäytöstä. Sen avulla erilaisten toimintojen ohjelmointi on mahdollista ajon aikana, ja ohjelmaa voi muokata helposti traktorin ollessa paikallaan.
Useita erityyppisiä toimintoja kuten portaattoman vaihteiston muistit tai videokameran näkymän voi kytkeä toimimaan automatiikan kautta yhdellä napin painalluksella. Uuden T7-traktorin ISOBUS Class III -arkkitehtuuri sallii yhteensopivan työkoneen ohjata traktorin toimintoja, kuten ajonopeutta. Muita kosketusnäytön lisäominaisuuksia ovat suunnanvaihtajan kytkeytymisajan säätö sekä sähköisten hydrauliikan venttiilien toimintojen hallinta.
Hydrauliikan venttiilikohtaiset asetukset valitaan kosketusnäytöllisestä värimonitorista. Hydrauliikan virtaus ja ajastus voidaan säätää yksilöllisesti selkeiden kuvakkeiden opastamana, ja sylinterin nosto ja lasku voidaan säätää erikseen.
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen antaminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.