Yritys  |  YHTEYSTIEDOT  |  HUOLTO

New Holland T7 HD

T7 HD -mallit ovat on suunniteltu tehtäviin, joissa vaaditaan suuren traktorin tehoa, mutta keskikokoisen traktorin monipuolisuutta.

 

Vetovoimaa ja ominaisuuksia

New Holland T7 HD -traktorit suoriutuvat pellolla vetovoimaa vaativista töistä, jotka on tähän asti tehty paljon kookkaammilla traktoreilla, mutta niissä on samalla kaikki ominaisuudet, jotka vaaditaan voimanottokäytössä ja maantieajossa. Erityistä huomiota on kiinnitetty yksityiskohtiin, jotta maatalouteen ja urakointiin voitaisiin tarjota tehokas ja monipuolinen traktorimallisto, jonka avulla on mahdollista saavuttaa korkea tuottavuus kuljettajan nauttiessa samalla äärimmäisestä ajomukavuudesta.

Konepeitossa huomio kiinnittyy New Hollandille tunnusomaisiin kissamaisiin valoihin, ja LED-huomiovaloihin. Linjakkaassa konepeitossa on aiempaa suuremmat sivupaneelit, jotka suojaavat moottoria samalla kun ilmanottoaukot ovat uusi muotoiluelementti. Kapeaksi muotoiltu katto pitää sisällään rivistön tehokkaita LED-työvaloja, joita on saatavana tehtaalta erilaisina paketteina.

Auto Command

Portaatomalla Auto Command -vaihteistolla ajaminen on helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.

Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.

Yksi Auto Command -vaihteiston suurista eduista on sen kyky saavuttaa maantienopeudet normaalia alemmilla moottorin kierroksilla. 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 ja 50 km/h vastaavasti kierroksilla 1700 r/min. Polttoainetta säästyy ja ajaminen on mukavampaa hiljaisemman äänen vuoksi.

AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.

NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta

Moottori

T7-malliston 6-sylinterisissä moottoreissa hyödynnetään ECOBlue™ HI-eSCR teknologiaa, jonka FPT Industrial on kehittänyt tiukkojen Stage 4/5 -päästömääräysten täyttämiseksi. Moottoreissa ei tarvita urean lisäksi pakokaasujen takaisinkierrätystä tai hiukkassuodatinta.  Tehokas pakokaasujen jälkikäsittely takaa, ettei palamisen tehokkuudesta ole tarvinnut tinkiä päästöjen vähentämiseksi, ja tehon tuottaminen taloudellisesti on moottorin ainoa tehtävä.

T7.275 ja T7.315-malleissa on elektronisesti ohjattu muuttuvageometrinen turbo (VGT), jonka avulla saadaan aikaan muhkea vääntö jo alhaisilla kierroksilla sekä nopeutetaan reagointia kuormituksen kasvamiseen. Tämän kokoluokan traktoreissa usein käytetty kahden ahtimen yhdistelmä vastaa kaasuun paljon hitaammin.

Traktorin öljypohja on olennainen osa kantavaa rakennetta, ja se poistaa suurimman osa runkoon kohdistuvasta kuormituksesta. Jäähdytyskapasitettia on nostettu, ja vahvempi sylinterin kansi kestää lisääntyneen tehon ja väännön aiheuttamat rasitukset

MITÄ ON Hi-eSCR
SCR-moottorista tulevan pakokaasun joukkoon ruiskutetaan lisäainetta nimeltä AdBlue. Pakokaasun ja AdBluen seos siirtyy katalysaattoriin, jossa typen oksidit muutetaan kemiallisen prosessin avulla typpikaasuksi ja vedeksi.Typpikaasu on täysin vaaratonta ja sitä on luonnostaan ilmakehässä 76 %. AdBlue-lisäainetta annostellaan tietokoneen ohjaamana, ja sitä kuluu n. 5 % polttoaineen määrästä. Hi-eSCR on SCR -teknologia uusin kehitysversio.

NEW HOLLAND HI-eSCR-etuja:
• ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ
Pakokaasun kierrätys on SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on säädetty optimaaliselle palamiselle, eli ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi.  Tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
• VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
Moottori vastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
• YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE
Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä.
• POLTTOAINETTA SÄÄSTYY
Uudella tekniikalla merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Vuosittainen säästö polttoaineessa on huomattava.

Hydrauliikka

T7 HD -traktoreissa on vakiona suuritehoinen 220 l/min tuottava suljetun järjestelmän hydrauliikka kuorman tuntevan mäntäpumpulla ohjaamana. Sähköisesti ohjattuja hydrauliikan takaventtiilejä on 5 paria. Käsinojassa on Joystick helppoa kuormaimen tai etuostolaitteen hallintaa varten.

Järeässä nostolaiteessa suurin nostovoima takana on 11 058 kg ja tehtaalta tilattavassa etunostolaitteessa 5821 kg

Sähköventtiilien ominaisuuksiin kuuluu normaalien toimintojen lisäksi virtauksen ajastus, jonka avulla hydrauliikan toiminnot voidaan tallentaa ja toistaa. Venttiileitä säädetään mukavasti ja havainnollisesti värimonitorista kuvakkeita koskettamalla. Hydrauliikkaan on  voidaan tehtaalta tilata 2-3 paria sähköisesti Joystickillä hallittavia keskiventtiileitä etunostolaitteen tai etukuormaimen hallintaa varten.

 

Ohjaamo

Uusittu T7-ohjaamo tarjoaa entistä paremman näkyvyyden yksiosaisen tuulilasinsa ansiosta. Pidemmät etulokasuojat suojaavat paremmin mudalta, ja pyyhkijän sulkaan kytketty pesuri pitää tuulilasin kirkkaana. Kylmien talvipäivien varalta tehtaalta saa lisävarusteena lämmitettävän etu- ja takalasin.

Tasokkaat istuimet
Uusi T7 -traktori tarjoaa alansa parhaan valikoiman istuimia, ja mukavuustasoja on kolme: Comfort, Dynamic Comfort ja Auto Comfort. Korkealuokkainen Comfort-ilmastuin on matalataajuusjousitettu, ja siinä on kääntyvä selkänojan jatke. Dynamic Comfort -istuin tarjoaa lisäksi automaattisen iskunvaimennuksen säädön, ristiselän ilmajousituksen sekä kaksiasentoisen lämmityksen.

Aktiivijousitettu ja ilmastoitu Auto Comfort -istuin on alansa ehdoton huippu, ja se vähentää kehoon kohdistuvia värähtelyjä jopa 40 %. Puhallin poistaa istuimesta kosteutta, mikä vähentää ihon pinnalta kosteutta ja alentaa lämpötilaa. Viimeisen silauksen tuo istuinten viimeistely kankaalla tai nahalla ja niiden korkealuokkainen tikkaus.

Lisää tyyliä kaipaavalle vaihtoehto on Blue Power -erikoismalli, jossa on upean metallivärin lisäksi erikoisverhoiltu istuin sekä lattiamatto.

Hallintalaitteet

 

SideWinder-käsinoja on merkittävä edistysaskel traktorin hallinnassa. Se on helppokäyttöinen ja selkeästi ymmärrettävissä. Kaikki avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat yhdessä paikassa mukavasti sormenpäiden ulottuvilla. Vaihteiden vaihtaminen, nostolaitteen käyttö, hydrauliikan ohjaus, moottorin kierrosten säätö ja ajosuunnanvaihto sujuvat monitoimivivusta nappia painamalla.

Sidewinder

SideWinder-käsinojassa avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat keskitetty yhteen paikkaan mukavasti sormenpäiden ulottuville.

Vaihteiden vaihtaminen, nostolaitteen käyttö, hydrauliikan ohjaus, moottorin kierrosten säätö ja ajosuunnanvaihto sujuvat monitoimivivusta nappia painamalla.

Monitoimista Joystickia voidaan käyttää etunostolaitteen, etukuormaimen tai hydrauliventtiilien hallintaan, ja kahta hydrauliventtiiliä ohjataan keinuvivusta. Hallittavat venttiilit voidaan valita IntelliView-värinäytöstä. Nostolaitetta hallitaan ja suuntaa voidaan vaihtaa painonapista. Lisäksi portaattoman vaiheiston nopeusmuistit vaihdetaan +/- näppäimestä sekä rullasta säädetään niiden nopeus.

Intelliview

Uuden sukupolven päisteautomatiikka hallitaan Intelliview IV -kosketusnäytöstä. Sen avulla erilaisten toimintojen ohjelmointi on mahdollista ajon aikana, ja ohjelmaa voi muokata helposti traktorin ollessa paikallaan.

Useita erityyppisiä toimintoja kuten portaattoman vaihteiston muistit tai videokameran näkymän voi kytkeä toimimaan automatiikan kautta yhdellä napin painalluksella. Uuden T7-traktorin ISOBUS Class III -arkkitehtuuri sallii yhteensopivan työkoneen ohjata traktorin toimintoja, kuten ajonopeutta. Muita kosketusnäytön lisäominaisuuksia ovat suunnanvaihtajan kytkeytymisajan säätö sekä sähköisten hydrauliikan venttiilien toimintojen hallinta.

Hydrauliikan venttiilikohtaiset asetukset valitaan kosketusnäytöllisestä värimonitorista. Hydrauliikan virtaus ja ajastus voidaan säätää yksilöllisesti selkeiden kuvakkeiden opastamana, ja sylinterin nosto ja lasku voidaan säätää erikseen.