Autocommand
New Hollandin Auto Command -vaihteisto edustaa vaihteistotekniikan huippua. Ajaminen on uskomattoman helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Kokeneemmalle käyttäjälle on lukuisia lisäominaisuuksia, jotka antavat mahdollisuuden ottaa traktorin suorituskyvystä kaikki irti. Vaihteisto on myös hyötysuhteeltaan erinomainen, sillä useassa kohdassa saavutetaan 100 % mekaaninen välitys. Kaksoiskytkintekniikan ansiosta kuljettajan ei tarvitse millään lailla puuttua vaihteiston toimintaan alueen vaihdoista puhumattakaan.
Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
Yksi Auto Command -vaihteiston suurista eduista on sen kyky saavuttaa maantienopeudet normaalia alemmilla moottorin kierroksilla. 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 ja 50 km/h vastaavasti kierroksilla 1700 r/min. Polttoainetta säästyy ja ajaminen on mukavampaa hiljaisemman äänen vuoksi.
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.
NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
• Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
• Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
• Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
• Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta.