Sadonkorjuun tehokkuutta
New Holland CX5 ja CX6 -puimurit mahdollistavat ennen näkemättömän sadonkorjuun tehokkuuden. Uudistunut puintikoneisto ja puhdistusmekanismi tarjoavat ensiluokkaista suorituskykyä huikealla ajonopeudella ja päivittäisellä työsaavutuksella. CX5 ja CX6 puimureissa on kaksiosainen viettopinta tehostaen puhdistuskapasiteettia.
CX5/5 -puimureissa on markkinoiden paras muunneltavuus viljalajilta toiselle – kiitos New Hollandin kehittyneen puintikoneiston.
Helpot lajikohtaiset asetukset ja hienosäädöt tekevät CX -leikkuupuimurista parhaan vaihtoehdon kaikilla viljoilla missä tahansa olosuhteissa. Kattava varustetaso varmistaa puimurin maksimaalisen monipuolisuuden.
Selkeä automatiikka kaikissa puinnin perustoiminnoissa merkitsee mielenrauhaa käyttäjälle. Harvest Suite Deluxe-ohjaamon kokonaisvaltainen mukavuus pitää kuljettajan virkeänä ja mahdollistaa keskittymisen tärkeimpiin asioihin pitkinä työpäivinä.
Puintikoneisto
Nelikelainen RS-puintikoneisto on vakiovarusteena. Se koneisto koostuu seuraavista komponenteista: Opti-Thresh -varstasillan jatkeella varustettu puintikela, välikela, Rotary Separator -jälkipuintikela varstasiltoineen ja Straw Flow -olkikela. CX-puimureiden koneisto takaa erinomaisen puintitehon kaikissa kasvustoissa ja puintiolosuhteissa jyvien sekä oljen laadusta tinkimättä.
Irtipuinti suurella 60 cm puintikelalla irrottaa jyvät tähkistä hellävaraisesti ja varmasti tiheimmässäkin kasvustossa. Varstasillan peitto on käännettävällä varstasillan jatkeella huikeat 121 astetta. Puintikelan nopeus ja koneiston hienosäätö tehdään ohjaamosta. Hankausastetta voidaan helposti säätää sadon ja olosuhteiden mukaan.
Normaalien puintikelan ja varstasillan säätöjen lisäksi kuljettaja voi säätää patentoitua Opti-Thresh-varstasillanjatketta, joka on saranoitu siten, että se voidaan kääntää irti puintikelasta hankauksen vähentämiseksi.
Suljetussa asennossa varstasillan peitto on täydet 121⁰. Käännettäessä jatke auki oljen mureneminen kuivissa olosuhteissa vähenee.
Opti-Thresh -varstasillan takaosan tai Multi-Thresh Rotary Separator -jälkipuintikelan säädöt ovat helppoja tehdä. Säätövivut sijaitsevat puimurin oikealla puolella, ja myös hihnan kiristys jälkipuintikelan nopeuden.
Seulasto
New Holland CX5- ja CX6 -puimureissa puhdistustehokkuus on sovitettu puinti- ja erottelutehon mukaiseksi. Laajasti sähköisesti säädettävissä seuloissa on esiseula tehostetulla puhalluksella. eulastolle on lisätty LED-valokisko parantamaan näkyvyyttä. Palkittu Opti-Fan -puhalluksensäätö on yksinkertainen, mutta tehokas tapa korjata viljamassan nopeuden muutokset puhdistusyksikössä. Puhallus säätyy automaattisesti mäen jyrkkyyden mukaan ylä- ja alamäessä.
TRIPLE CLEAN -puhdistus
Uusi kolmiosainen puhdistus on vakiona sekä viisi- että kuusikohlimisissa malleissa, mikä lisää puhdistustehoa 15%. Viettopinta on pituussuunnassa kaksiosainen ja viettopinnan tasojen välistä ilma puhaltaa suurimman osan ruumenista ja oljista jo pois ennen esiseulaa.
Kuusikohlimisissa malleissa on viljan pohjaruuvia parannettu ja jyvät siirtyvät viljaelevaattorille aiempaa nopeammin. Elevaattorin teho on noussut noin 10%.
Viettopinnan etuosa (670 mm) voidaan irrottaa helposti, mikäli puhdistustarvetta ilmenee. CX -puimureissa viettopinnan etuosa irrotetaan edestäpäin kivikourun luukun takaa.
Suuret viljasäiliöt ja sähköiset kannet
CX -puimureiden suuret 8300-9300 litran viljasäiliöt mahdollistavat pitkät tyhjennysvälit puintipellolla. Viljasäiliö täyttyy ylöspäin syöttävän täyttöruuvin avulla normaalia tasaisemmin. Säiliön kannet kääntyvät sähköisesti ylös ja samalla täyttöruuvi siirtyy ylöspäin. Näin säiliö saadaan täydemmäksi.
Ohjaamo
Harvest Suite Deluxe -ohjaamo tarjoaa täydellisen näkyvyyden suuresta kaarevasta tuulilasista kasvustoon, pöydälle ja sängelle. Värimonitoriin voidaan asentaa enimmillään kolme kameraa, jotka parantavat näkyvyyttä entisestään. Ne voidaan asettaa näyttämään kuvaa peruutuksesta, tyhjennyksestä, viljasäiliöstä, silppurista tai vaikka pöytävaunun vetokoukusta.
Ohjaamoon mukavuutta tuovat ilmaistuin ja irrotettava kylmälaukku, ja myös apumiehen istuin on vakiona. Ohjaamon melutaso on alhainen. Kuljetusajoa tai pysäköintiä varten portaat voidaan kääntää kätevästi etupyörän eteen.
Tärkeät tiedot puinnista ja moottorin toiminnasta sekä huollosta ovat nähtävissä suurelta värillisellä IntelliView IV- kosketusnäytöltä. Automaattinen viljalajien asetus nopeuttaa työskentelyä, kun valmiiksi tallennetut puintiasetukset voidaan ottaa käyttöön siirryttäessä lajistasta toiseen.
Ilmastointi ja lämmitys ovat CX -puimurin ohjaamossa vakiovarusteita. Valinnaisena on saatavilla automaattinen ilmastointi, joka säätää automaattisesti puhalluksen nopeuden halutun lämpötilan mukaan. Apumiehen istuimen alle sopiva irrotettava kylmälaukku pitää eväät ja juomat viileinä kuumimpanakin päivänä.
Leikkuupöytä
Korkea terän nopeus, täysin säädettävä laonnostokela ja syöttöruuvi, jossa sisään vetäytyvät sormet koko matkalla, mahdollistavat häiriöttömän leikkuun ja tasaisen syötön.
Leikkuupöydän automaattinen säätö huolehtii sängenkorkeudesta ja pintapaineesta vaikeimmissakin olosuhteissa. CX5-6 mallit on varustettu leikkuupöydän kallistuksella ja Autofloat™ -järjestelmällä, joka pitää pöydän maan pinnan suuntaisena kumpareisessakin maastossa varmistaen täydellisen leikkuun kaikilla kasveilla.
Nivelakselin ja hydrauliikan pikakytkentä nopeuttavat pöydän kiinnitystä ja irrotusta. Pöytä kiinnitetään vain yhdellä vivun liikkeellä. Kaikki kytkennät tehdään koneen vasemmalta puolelta, joten sinun ei tarvitse kävellä koneen ympäri. Vaurion sattuessa New Hollandin pultattu terälappu on helppo ja nopea vaihtaa pellolla.
Moottori
Kaikissa CX5- ja CX6 -puimureissa on FPT Industrialin kehittämät Common Rail -moottorit, jotka täyttävät TIER 4B -päästömääräykset. Se on osa New Hollandin ympäristötavoitteita: kehittää sovelluksia, jotka tekevät maataloudesta tehokkaampaa ympäristöä suojellen.
CX5- ja CX6 -malliston kaikki moottorit perustuvat SCR-tekniikkaan. Siinä pakokaasuja ei kierrätetä, vaan typen oksidit muutetaan katalysaattorissa turvallisesti vedeksi ja typpikaasuksi, joita on ilmakehässä luonnostaan paljon.
Katalysaattori on erilleen moottorista, eikä se vähennä moottorin tehoa tai vääntömomenttia, vaan lopputuloksena on moottorin parantunut suorituskyky ja alhaisempi polttoaineen kulutus.
AdBlue on veden ja urean seos, jota lisätään pakokaasun sekaan päästöjen vähentämiseksi. AdBlue-lisäainetta on saatavana huoltoasemilta, ja sitä on helppo varastoida myös maatiloilla. Käyttäjän tarvitsee vain täyttää AdBlue-säiliö, kun näytölle ilmestyy kuvake täytöntarpeen ilmaisemiseksi. 110 litran AdBlue-säiliö täytetään joka toisella polttoainesäiliön täyttökerralla.