Kuormauskykyä moneen tilanteeseen
Erilaisen materiaalin kuten viljan, lannan ja biomassan käsittely ja kuormaaminen vaatii nykyaikaiselta maatilalta varsin järeää ja tehokasta juuri tähän tehtävään suunniteltua erikoiskalustoa. Pelkkä traktori ja etukuormain ei välttämättä enää riitä tehon tai ominaisuuksien puolesta. Yhtä tärkeää on puskukapasiteetti ja kiipeämiskyky, kun lastataan ja käsitellään esimerkiksi säilörehua.
New Hollandin uudet D-sarjan pyöräkuormaajat sopivat mitä parhaiten näihin tehtäviin, ja myös tehokkuus on taattu uuden ison 234 hevosvoimaisen W190D-mallin myötä.
Koko mallisto on saatava kahdella erilaisella puomistolla, eli joko Z-Bar-mallina tai korkeammalle ulottuvana Long Reach -versiona, joka Suomessa on vakiomalli. Alansa parhaassa ohjaamossa yhdistyvät huippuluokan näkyvyys ja tarkka Joystick-ohjaus ohjelmoitavilla käyttöä helpottavilla toiminnoilla. Kuljettaja pysyy aina virkeänä sekä kiireisen rehunteon aikaan että parhaan sadonkorjuun sesonkina.
Ohjaamo
Uuden sukupolven ohjaamo tarjoaa vertaansa vailla olevan näkyvyyden sekä ainutlaatuisen mukavuuden ja turvallisuuden.
Uusi leveästi kaareutuva tuulilasi, selkeä digitaalinen LCD näyttöpaneeli, kirkkaat LED-työvalot sekä korketasoinen ilmaistuin takaavat kuljettajalle parhaan mahdollisen ajoelämyksen.
Vaihteisto
Mallissa W110D on vakiovarusteena 4-nopeuksinen automaattinen Powershift-vaihteisto, jonka käyttötapa on mahdollista vaihtaa koska tahansa myös manuaaliseen moodiin.
Malleissa W130D ja W170D voi valita varusteeksi 5-nopeuksinen Powershiftin, joka on vakiona suurimmassa mallissa W190D.
Valinnainen Ecoshift-automatiikka lukitsee momentinmuuntimen yli 8 km/h nopeudesta aina suurimpaan ajonopeuteen asti.
Moottori
Uusissa D-sarjan pyöräkuormaajissa voimanlähteenä on ECOBlue™ HI-eSCR 4,5 litran tai 6,7 litran NEF-moottori, joka on kehitetty yhteistyössä FPT Industrialin kanssa.
New Holland on suunnitellut D-sarjan pyöräkuormaajat niin, että moottori on reilusti taka-akselin takana, mikä optimoi painonjakauman ilman ylimääräistä “kuollutta” painoa.
Moottorin yhteydessä on Smart Box -jäähdytysjärjestelmä, jäähdyttimet molemmilla sivuilla sekä muuttuvanopeuksinen tuuletin pitämässä ne aina puhtaina.
Voimansiirto
Etuakselin automaattisessa lukossa on tarpeen tullen käytössä 100.-prosenttinen pito, ja takaakselin avoin tasauspyörästö varmistaa, että vääntö jakautuu sinne missä sitä tarvitaan.
Heavy Duty taka-akselit ja niiden 24 asteen oskilaatiokulma varmistavat, että D-sarjan pyöräkuormaaja pärjää vaihtelevassa maastossa ja pitää yllä maksimi vetokyvyn sekä ajamisen vakauden.